Vanlige spørsmål

Telefonnummeret til Kundeservice: 73 89 77 10
Telefonnummeret til Kundeservice: 73 89 77 10
Svar:

 

Har du spørsmål om Kredittkort for medlemmer, ring kundeservice på 73 89 77 10. Vi har åpent mandag til fredag mellom 08.00 og 18.00.

Hvordan søker jeg om kredittkort?
Hvordan søker jeg om kredittkort?
Svar:

Du kan søke om kredittkort her.

Du vil få svar på hvor mye kreditt vi kan tilby deg innen kort tid, og du mottar kortet innen en uke. Kortet blir sendt til folkeregistrert adresse.

Du kan velge din egen PIN-kode når du søker om kortet. 

Når du har søkt om kredittkort
Hva skjer med søknaden min?
Hva skjer med søknaden min?
Svar:

Fyller du ut søknadsskjemaet på web, vil de aller fleste får svar umiddelbart om søknaden er innvilget eller ikke. I noen tilfeller kreves det manuell behandling, da vil du få svar per epost i løpet av noen få dager.

Sender du søknadsskjemaet i posten, behandler kundesenteret søkanden basert på opplysningene du har oppgitt, samt innhentede kredittopplysninger. Du vil få svar på e-post om søknaden din er innvilget eller ikke.

 

Hvor lang tid tar det fra jeg søker om kredittkort til jeg har det?
Hvor lang tid tar det fra jeg søker om kredittkort til jeg har det?
Svar:

Om søknaden blir innvilget får du tilsendt kredittkortet med A-post innen noen få dager.

Her finner du søknadsskjemaet.

Elektronisk signatur med BankID
Elektronisk signatur med BankID
Svar:

Du kan benytte din vanlige BankID og signere søknaden direkte. Les mer om BankID på bankid.no.

Priser og betingelser
Hvilke priser gjelder for Kredittkort for medlemmer?
Hvilke priser gjelder for Kredittkort for medlemmer?
Svar:

Når du bruker Kredittkort for medlemmer har du inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse. Ved forfall kan du velge å utsette deler av betalingen og betale i det tempo som passer deg og din økonomi.

Vi tildeler en kredittgrense etter en vurdering og kan gi deg inntil 150 000 kr.

Priser:
Årspris: kr 0 Erstatningskort: kr 0
eFakturagebyr: kr 0
Varekjøp: kr 0
Papirfakturagebyr: kr 45
Kontantuttak i minibank: kr 35 + 1 % av uttak
Kontantuttak i bank: kr 75 + 1 % av uttak
Bruk av kortet hos Posten beregnes
som kontantuttak i bank.

Rentefri betalingsutsettelse: Inntil 45 dager
Nebetaling: Minimumsbetaling pr mnd. er 1/60 del av benyttet kreditt og gebyrer, med tillegg av påløpte renter. Minimusbetalingen er alltid minst 150 kr.

Nominell rente: 21,62 % p.a.
Effektiv rente per år:* 25,37 % p.a.

* Basert på et eksempel på kr 15 000 nedbetalt
over 12 måneder. Samlet kreditt vil da bli kr 16 465,81.

Valutapåslag: 1,75 %
Overtrekksgebyr:** kr 125
Purregebyr: kr 70 
Kopi av faktura: kr 20
Overføring fra kredittkort til konto: kr 35 + 1 % av beløp
Overføring til annet kredittkort: Rente beregnes fra den dagen beløpet er overført til kortet

** Overtrekksgebyr belastes dersom den innvilgede kredittgrensen overskrides.

Fullstendig villkår finner du her

Hvilke vilkår gjelder for Kredittkort for medlemmer kredittkort?
Hvilke vilkår gjelder for Kredittkort for medlemmer kredittkort?
Svar:

Vilkårene for Kredittkort for medlemmer kan lastes ned i PDF-format:

Last ned vilkår for Kredittkort for medlemmer her

Når du bruker kortet
Hvor kan jeg bruke kortet?
Hvor kan jeg bruke kortet?
Svar:

Du kan bruke kortet på alle brukersteder som er merket med Visa eller Mastercard. Du kan betale med kortet i de fleste butikker, på bensinstasjoner, restauranter, hoteller og reisebyråer. Du kan ta ut kontanter i alle norske og utenlandske minibanker.
Du bør alltid bruke Kredittkort for medlemmer til å betale for varer og tjenester på internett. Da kan du kontrollere belastningene før du betaler.
NB: Kortet er sperret for pengespill.

Hvordan betaler jeg reiser med kortet?
Hvordan betaler jeg reiser med kortet?
Svar:

Bestiller du reiser på Internett er det enkelt og sikkert å betale med Kredittkort for medlemmer. Oppgi ditt kortnummer på nettsidens sikre side. 

Skal du betale en reise med Kredittkort for medlemmer, spør reisebyrået om hva du skal gjøre for å få betalt med kortet. Hvis reisebyrået ikke har mulighet til å belaste ditt kort direkte, og sender deg en faktura kan du betale fakturaen gjennom vår mobilbank (appen).

Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å øke eller redusere kredittgrensen?
Hva gjør jeg hvis jeg ønsker å øke eller redusere kredittgrensen?
Svar:

Du kan sende forespørsel om endring av kredittgrensen via vårt nettbanken eller i mobilbanken (Kredittkort for medlemmer appen).

Hva menes med inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse?
Hva menes med inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse?
Svar:

Med Kredittkort for medlemmer har du inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse.

Eks: Har du valgt forfallsdato den 15., vil du motta faktura på alt du har brukt kortet til i måneden før. Fakturaen genereres ca. 15 dager før forfall. Bruker du kortet dagen etter at fakturaen er generert, oppnår du 45 rentefrie dager. Bruker du kortet dagen før, oppnår du 15 rentefrie dager.

Jeg har endret adresse, hva gjør jeg?
Jeg har endret adresse, hva gjør jeg?
Svar:

Vi bruker alltid folkeregistrert adresse.

Ønsker du å endre din epost adresse kan du bruke skjemaet i nettbanken.
Velg emne Endre kundeopplysninger

Kortet mitt virker ikke, hva gjør jeg?
Kortet mitt virker ikke, hva gjør jeg?
Svar:

Dersom du ikke har benyttet hele din kredittramme, og dine regninger er betalt, kontakt vårt Kundesenter på telefon 73 89 77 10. Det kan hende kortet er blitt ødelagt.

Kortet mitt utløper om ikke lenge. Hva gjør jeg?
Kortet mitt utløper om ikke lenge. Hva gjør jeg?
Svar:

Du vil motta et nytt kredittkort i posten i god tid innen ditt eksisterende Kredittkort for medlemmer utløper.
Dette skjer automatisk. Husk at kortet er gyldig hele utløpsmåneden.

Hvorfor tar noen butikker eller brukersteder gebyr når jeg betaler med kredittkort, mens andre ikke gjør det?
Hvorfor tar noen butikker eller brukersteder gebyr når jeg betaler med kredittkort, mens andre ikke gjør det?
Svar:

Noen brukersteder tar et ekstra gebyr dersom du betaler med kort. Dette gjelder stort sett i utlandet. Det er brukerstedene som bestemmer om de skal ta et slikt gebyr eller ikke, og de bestemmer også størrelsen på gebyret. Det har ikke blitt noen utbredt praksis, men det forekommer i enkelte bransjer. I tillegg vet vi at en del nettbutikker praktiserer ekstragebyr ved betaling med kredittkort. Butikken eller brukerstedet er forpliktet til å informere deg som kunde om at du vil bli belastet med et ekstragebyr dersom du betaler med kredittkortet ditt. Det kan allikevel være greit å spørre betjeningen før du betaler.

Nettbank
Hvordan logger jeg inn i nettbanken?
Hvordan logger jeg inn i nettbanken?
Svar:

Du må ha BankID for å logge deg inn i nettbanken. Ta kontakt med banken din dersom du ikke har BankID fra før. 

Logg inn i nettbanken for ditt Kredittkort for medlemmer her.

Hva kan jeg gjøre i nettbanken?
Hva kan jeg gjøre i nettbanken?
Svar:

I nettbanken har du full oversikt over alle kjøp og transaksjoner som du foretar med ditt Kredittkort for medlemmer.

Dette kan du gjøre i nettbanken:

  • Se saldo
  • Få oversikt over alle transaksjoner
  • Søke om økt kredittgrense
  • Betale regninger
  • Overføre penger til egen lønns- /brukskonto
  • Overføre penger fra Kredittkort for medlemmer kortet til annet kredittkort.
  • Endre PIN-kode på kortet
  • Bestille forsikringer.
  • Kontakte Kundesenteret

Klikk her for å logge inn i nettbanken.

Endre PIN i nettbank
Endre PIN i nettbank
Svar:

I nettbanken kan du endre PIN-koden din. Logg inn for å endre din PIN her.

OBS! Når du endrer din PIN-kode vil du få tilsendt et nytt kort (kostnadsfritt) og du kan bruke kortet du har frem til du mottar det nye. Det er gammel PIN-kode som gjelder inntil du får det nye kortet, da kan du ta i bruk din nye PIN-kode.

Jeg får feilmelding når jeg forsøker å logge inn
Jeg får feilmelding når jeg forsøker å logge inn
Svar:

Dersom du har problemer med å logge deg inn i vår nettbank, kan du forsøke å se om du får samme feilmelding når du gjennomfører disse testene:

Test av BankID

Du kan teste din BankID her.

Hvis du får samme feilmelding på testen over, så bør du kontakte din bankforbindelse for videre hjelp.

Test av nettleser

Du kan teste ut din nettleser her. Hvis du får feilmelding når du utfører denne testen anbefaler vi at du kontrollerer at siste Java-versjon er installert.

Kontakt kundeservice på telefon 73 89 77 10 hvis du fortsatt har problemer. Åpent alle hverdager mellom kl 08.00 – 18.00.

App
Hvordan laster jeg ned appen?
Hvordan laster jeg ned appen?
Svar:

Følg disse enkle punktene for å få Kredittkort for medlemmer appen på mobilen din:

1. Gå til App Store eller Google play og last ned appen. Søk på Kredittkort for medlemmer.
2. Identifiser deg med BankID eller BankID på mobil, 
3. Velg deretter en personlig firesifret PIN-kode eller bruk fingeravtrykk til å logge inn. Nå er du klar!

Jeg har glemt PIN-koden min til appen, hva gjør jeg?
Jeg har glemt PIN-koden min til appen, hva gjør jeg?
Svar:

Dersom du har glemt PIN-koden din, trykk inn feil PIN-kode tre ganger - så går du gjennom aktiveringsprosessen på nytt og velger en ny PIN-kode.

Hvordan logger jeg ut av appen?
Hvordan logger jeg ut av appen?
Svar:

Kredittkort for medlemmer appen har et automatisk utloggingssystem. Dette betyr at du automatisk blir logget ut når du går ut av appen, og det finnes ingen "logg ut" knapp.

Appen logger automatisk ut dersom du låser telefonen din, eller om du er inaktiv i mer enn 1 minutt. Da er det bare å åpne appen å logge inn på nytt.

Hva gjør jeg dersom jeg ikke får logget inn i appen?
Hva gjør jeg dersom jeg ikke får logget inn i appen?
Svar:

Dette kan komme av at du har trykt feil PIN-kode tre ganger. Gå ut av appen og inn igjen, og følg anvisningene om å aktivere appen på nytt.

Husk at PIN-koden du skal skrive inn er selvvalgt, dersom du har glemt koden kan du trykke feil PIN-kode tre ganger - og deretter aktivere appen på nytt med ny PIN-kode.

Hvorfor finner jeg ikke min faktura i appen?
Hvorfor finner jeg ikke min faktura i appen?
Svar:

Grunnen til dette er fordi det per dags dato ikke finnes. Fakturaen får du tilsendt i posten eller så kan du opprette eFaktura i nettbanken din, da slipper du papirfakturagebyr på 45 kr.

Logg inn i nettbanken for ditt Kredittkort for medlemmer her.

Du trenger BankID/BankID på mobil for å logge inn i nettbanken vår. Har du ikke BankID kan du enkelt fikse det i din bank på nettet. Les mer her.

Jeg får opp at fødselsdato eller telefonnummer er feil, hva gjør jeg?
Jeg får opp at fødselsdato eller telefonnummer er feil, hva gjør jeg?
Svar:

Når du logger inn kan det hende at du har valgt å logge inn med BankID på mobil, selv om du ikke har BankID på mobil. Gå i nettbanken din og aktiver BankID på mobil. Dette går kjapt, og du kan benytte BankID på mobil med det samme. Hvordan du går frem avhenger av banken du har, les mer om fremgangsmåten her.

Alternativt kan du logge inn med vanlig BankID, her benytter du enten kodebrikke eller kodekort - avhengig av hvilken bank du har.

Får du opp feilmelding og har BankID eller BankID på mobil, kan du teste om det er noe feil med din BankID her.

Dersom du ikke har noen form for BankID, så kan dette enkelt bestilles i nettbanken din. Les mer om BankID og BankID på mobil her.

Er saldo alltid oppdatert på Kredittkort for medlemmerappen?
Er saldo alltid oppdatert på Kredittkort for medlemmer appen?
Svar:

Kredittkort for medlemmer appen viser alltid nyeste oppdaterte saldo.

Last ned Kredittkort for medlemmer-appen og alltid ha oppdatert saldo

Fungerer Kredittkort for medlemmer appen på alle mobiltelefoner?
Fungerer Kredittkort for medlemmer appen på alle mobiltelefoner?
Svar:

Appen fungerer på iPhone som har iOS 8 eller nyere. For å finne ut hvilken iPhone-versjon du har kan du gå på telefonen din å trykke "innstillinger" deretter "generelt" og "om enheten".

På Android-telefoner fungerer appen på telefoner som har versjon 4.0 eller nyere. For å finne ut hvilken Android-versjon du har, kan du gå på "mine innstillinger" og trykke på "om enheten".

Vi gjør oppmerksom på at fingeravtrykk-innlogging kun fungerer på iPhone 5s eller nyere modeller.

Betale regninger
Betale regninger
Svar:

Dette gjør du enkelt via mobilbanken (appen). Tjenesten koster kr 35 + 1 % av beløpet som overføres. Laveste beløp per overføring er kr 500. Vi gjør oppmerksom på at betalingen ikke kan regnes som utført før du har mottatt en bekreftelse.

Overføre penger fra kredittkortet til min lønnskonto
Kan jeg overføre penger fra kredittkortet til min lønnskonto?
Kan jeg overføre penger fra kredittkortet til min lønnskonto?
Svar:

Ja, det kan du. Tjenesten koster kr 35 + 1 % av beløpet som overføres. Du kan overføre inntil disponibelt beløp på kortet og minimum 500 kr. Dette gjøres enkelt i mobilbanken eller nettbanken.

Kan jeg overføre annen kortgjeld til Kredittkort for medlemmer?
Kan jeg overføre annen kortgjeld til Kredittkort for medlemmer?
Svar:

Har du utestående saldo på andre kredittkort, kan du overføre denne saldoen til Kredittkort for medlemmer. Du kan overføre inntil det beløp du har som disponibel kreditt på ditt Kredittkort for medlemmer og minimum 500 kroner.
Det er enkelt å overføre penger i mobilbanken

Alternativt kan du fylle ut fullmaktsskjema og send dette inn til:
EnterCard Norge AS
v/Kredittkort for medlemmer
Postboks 2170
7412 Trondheim

Det beregnes renter fra den dagen beløpet er overført til Kredittkort for medlemmer.

Sperre kortet
Sperre kortet
Svar:

Dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt er det viktig at du melder fra med én gang. Du kan ringe telefon 73 89 77 10 hele døgnet for å få sperret kortet. Linjene er døgnåpne enten du ringer fra Norge eller utlandet. Du vil motta en bekreftelse på at kortet er sperret og få tilsendt et nytt kort.

Noter ditt kortnummer og telefonnummer til vår sperretjeneste slik at du har det raskt tilgjengelig dersom du mister eller blir frastjålet kortet ditt.

Reklamasjoner
Reklamasjoner
Svar:

Selv om de fleste kortkjøp blir korrekt gjennomført, kan det forekomme transaksjoner på din faktura som du ikke kjenner igjen. Enten fordi det har skjedd en feil, du er belastet to ganger, eller at du ikke får varen som er bestilt og betalt med kortet.

Vær oppmerksom på:
• handle raskt når du oppdager feil
• kjenner du til belastningen, må du alltid forsøke å løse saken direkte med utsalgsstedet først
• spar på kvitteringer og avtaler

Start med å kontakte utsalgsstedet om du kjenner til belastningen
Når du oppdager at noe har blitt feilbelastet på ditt kredittkort, må du så snart som mulig kontakte utsalgsstedet og forsøke å løse saken direkte med dem. Spar alltid på alle underlag, for eksempel dato og tid for telefonsamtale og hvem du snakket med. Spar også på eventuell e-post/brev korrespondanse.

Om du ikke får løst saken med utsalgsstedet, eller om de ikke kan hjelpe deg, kan du fylle ut vårt reklamasjonsskjema. For at vi skal kunne hjelpe deg så raskt som mulig, er det viktig at du fyller inn informasjonen i reklamasjonsskjemaet så korrekt og fullstendig som mulig. Ikke glem å legge ved dokumentasjon, som for eksempel kopi av kvitteringer, avtaler som viser at du har vært i kontakt med utsalgsstedet.

Om du har mistet eller blitt frastjålet ditt kort, eller har ukjente transaksjoner
Om ditt kort er mistet eller stjålet, eller om det er utført transaksjoner på ditt kort som du ikke kjenner til, må du sperre kortet omgående. Vår sperretjeneste er døgnåpen, og nås på følgende telefonnummer: (+47) 73 89 77 10. Telefonnummeret gjelder uansett om du er utenlands eller i Norge.

Saksbehandling av reklamasjoner
Under saksbehandlingstiden av din reklamasjon vil vi tilbakeføre det beløpet du reklamerer på til din kortkonto. Dersom det skulle fremkomme dokumentasjon eller grunnlag for gjenbelastning, forbeholder EnterCard seg retten til å gjenbelaste kortet for beløpet. Du vil få beskjed fra oss når saken er ferdigbehandlet.

Reklamasjon kan gjøres direkte fra nettbanken eller fra mobilbanken (Kredittkort for medlemmer appen).

Faktura og nedbetaling
Hvordan betaler jeg fakturaen?
Hvordan betaler jeg fakturaen?
Svar:

Fakturaen betaler du på samme måte som andre regninger. Du kan også bestille eFaktura. Da får du fakturaen automatisk inn i nettbanken din og slipper papirfakturagebyret på 45 kr.

Kan jeg variere det månedlige tilbakebetalingsbeløpet?
Kan jeg variere det månedlige tilbakebetalingsbeløpet?
Svar:

Det må betales et minimumsbeløp hver måned som vil tilsvare 1/60 del av utestående lån og gebyrer, med tillegg av påløpte renter. Gebyrer, eksempelvis purregebyr og overtrekksgebyr, kan tilkomme. Minimumsbeløpet tilsvarer første månedsbetaling ved et serielån på 5 år. Minimumsbeløpet er alltid minst 150 kr. Utover dette kan du betale det beløpet du ønsker, når du vil.

Hva er kontonummer for innbetaling?
Hva er kontonummer for innbetaling?
Svar:

Ved innbetaling benytter du ditt faste KID-nummer som du finner på din faktura eller i nettbanken. Kontonummer er 1430 06 42641.

Hvordan kan jeg betale regningen med eFaktura?
Hvordan kan jeg betale regningen med eFaktura?
Svar:

Med eFaktura får du regning tilsendt til din nettbank i stedet for at denne kommer i posten. Det eneste du trenger å gjøre er å godkjenne regningen. Det er fullt mulig å endre beløpet på eFakturaen hvis du ønsker det. Ønsker du eFaktura, bestiller du dette i nettbanken din. Da slipper du også papirfakturagebyret på 45 kr.

Hvor ofte får jeg faktura?
Hvor ofte får jeg faktura?
Svar:

Du får faktura en gang i måneden. Fakturaen inneholder alle uttak og kjøp du har gjort med Kredittkort for medlemmer i løpet av fakturaperioden. Har du f.eks. forfall den 20. februar vil alt du har brukt i måneden før (f.eks. januar) komme med på fakturaen. Du kan velge å ha forfallsdato den 1., 10., 15. eller 20. i hver måned. Denne har du også mulighet til å endre senere, om ønskelig.

Når begynner rentene å løpe?
Når begynner rentene å løpe?
Svar:

Rentene begynner å løpe etter at faktura har forfalt, dersom du velger å fordele beløpet over tid.

Når blir beløpet jeg skylder på mitt Kredittkort for medlemmer sendt til inkasso?
Når blir beløpet jeg skylder på mitt Kredittkort for medlemmer sendt til inkasso?
Svar:

Så snart et inkassovarsel er forfalt vil vi sende kravet til inkasso.

Jeg har en inkassosak vedrørende Kredittkort for medlemmer og har fått regning på et salær. Hvordan beregnes disse salærsatsene?
Jeg har en inkassosak vedrørende Kredittkort for medlemmer og har fått regning på et salær. Hvordan beregnes disse salærsatsene?
Svar:

Tariffmessig salær er en lovfestet sats inkassoselskapet har lov til å belaste kunden for å inndrive et krav. De maksimale satsene er lovregulert i Inkassoforskriften, utarbeidet av justisdepartementet.

Får jeg betalingsanmerkning ved oversendelse til inkasso?
Får jeg betalingsanmerkning ved oversendelse til inkasso?
Svar:

Du får ingen betalingsanmerkning ved oversendelse til inkasso dersom kravet fra inkassobyrået innfris. Betalingsanmerkning påløper først når kravet må inndrives rettslig.

Hvor lenge blir en betalingsanmerkning stående?
Hvor lenge blir en betalingsanmerkning stående?
Svar:

En betalingsanmerkning vil bli slettet ved innfrielse av kravet.

Kan jeg overføre saldo fra annet kredittkort?
Kan jeg overføre saldo fra annet kredittkort?
Svar:

Ja, har du utestående saldo på andre kredittkort, kan du overføre denne saldoen til ditt Kredittkort for medlemmer.

Du kan overføre inntil det beløp du har som disponibel kreditt på ditt Kredittkort for medlemmer og minimum 500 kr.

Det er også enkelt å overføre penger i mobilbanken (Kredittkort for medlemmer appen) eller i nettbanken.

Alternativt kan du fylle ut fullmaktsskjema på skjermen og send dette inn til:
EnterCard Norge, filial av EnterCard Group AB
v/Kredittkort for medlemmer
Postboks 2170
7412 Trondheim

Det beregnes renter fra den dagen beløpet er overført til Kredittkort for medlemmer.

BankID og BankID på mobil
Hva er BankID og BankID på mobil?
Hva er BankID og BankID på mobil?
Svar:

BankID og BankID på mobil er elektronisk legitimasjon som du bruker på nettet og fungerer på samme måte som bankkort, førerkort eller pass i den fysiske verdenen. I den eletroniske verdenen kan BankID eller BankID på mobil benyttes for å identifisere hvem du er.

Du kan bruke BankID eller BankID på mobil til for eksempel å logge inn i nettbanken eller signere dokumenter.

BankID
Ulike banker tilbyr ulike kodetjenester; kodebrikke, kodekort, sikkerhetskort, engangskoder på sms eller plastkort med koder. Selv om du har en av disse tingene, betyr det ikke nødvendigvis at du har BankID. Ta kontakt med banken din, eller logg inn i nettbanken din for å finne ut om du har BankID.

BankID på mobil.
Med BankID på mobil trenger du kun mobiltelefonen din ved innlogging i for eksempel nettbanken. Hvordan du går frem med aktiveringen avhenger av hvilken bank du har - les mer her.

Hvorfor fungerer ikke BankID/BankID på mobil?
Hvorfor fungerer ikke BankID/BankID på mobil?
Svar:

Dersom du har problemer med å logge inn i nettbanken kan det hende at din BankID ikke fungerer. Du bør først teste om du får en feilmelding på din BankID her.

Dersom du fortsatt får feilmelding på testen over, bør du kontakte din bankforbindelse for videre hjelp.

Hvordan registrerer jeg BankID på mobil?
Hvordan registrerer jeg BankID på mobil?
Svar:

Aktiverer du BankID på mobil, så slipper du ta med deg kodebrikken eller kodekortet. Logg inn i din nettbank og aktiver BankID på mobil. Hvordan denne aktiveringen ser ut avhenger av hvilken bank du har.

Les mer her om hvordan du går frem i de ulike bankene.

Hva kan man bruke BankID/BankID på mobil til?
Hva kan man bruke BankID/BankID på mobil til?
Svar:

Med bankID kan du logge inn i nettbanken der du finner all informasjon om ditt Kredittkort for medlemmer. Du kan blandt annet se dine transaksjoner, saldo og benyttet kreditt. Du kan også søke om kredittøkning og foreta betalinger. Du kan foreta overføringer fra kortet ditt, både til deg selv og til andre.

I tillegg til å logge inn i nettbanken kan du med BankID eller BankID på mobil signere dokumenter på nett - helt enkelt. Du kan også utføre sikker netthandel og logge inn på offentlige nettsider.

Ulike banker tilbyr ulike kodetjenester, slik som kodebrikke, kodekort, sikkerhetskort eller engangskoder på sms. Selv om du har en av disse, betyr det ikke at du har BankID. Ta kontakt med banken din, eller logg inn i nettbanken din for å finne ut om du har BankID.

Om Kredittkort for medlemmer
Privacy Policy/Cookies
Privacy Policy/Cookies
Svar:

Privacy Policy/Cookies

www.kredittkortformedlemmer.no er en webside som driftes av EnterCard Norge. Materialet som finnes på disse websider skal betraktes som generell informasjon og presenteres som sådan.

EnterCard Norge garanterer ikke at innholdet på websiden er fullstendig eller korrekt. Bruk av materialet skjer på egen risiko. EnterCard Norge tar ikke på noen måte ansvar for tap eller skader som kan oppstå som følge av anvendelsen av websiden.

Eksterne linker kan åpnes uten EnterCard Norges kjennskap. EnterCard Norge påtar seg derfor ikke ansvar for den informasjon eller andre opplysninger som kan forekomme på de websider linker åpner.

Immaterielle rettigheter

Alt materialet som EnterCard Norge har lagt ut på internett er beskyttet som immaterielle rettigheter. Dette innebærer bl.a. at all gjengivelse av materialet eller deler av dette forutsetter rettighetshaverens tillatelse. Materialet på kredittkortformedlemmer.no må kun benyttes til privat bruk. All annen anvendelse, for eksempel kopiering, offentliggjøring, overføring eller kommersiell utnyttelse av materialet krever rettighetshaverens tillatelse. Hvis det er uklart hvorvidt EnterCard eller andre er rettighetshaver, ber vi deg kontakte EnterCard Norge for ytterligere informasjon – se adresse nedenfor.

Informasjon om cookies

Ifølge Personopplysningsloven skal alle som besøker en webside med cookies informeres om at websiden inneholder cookies, hva disse benyttes til og hvordan cookies kan unngås.

EnterCard Norges websider inneholder cookies. Disse benyttes for å gjøre ditt besøk på websiden lettere.

Hvis du ikke aksepterer å benytte cookies, kan du deaktivere disse i din browsers (Chrome, Internet Explorer, Mozilla Firefox, Netscape etc.) sikkerhetsinnstillinger.

Analyse av webtrafikk på kredittkortformedlemmer.no
Kredittkort for medlemmer/EnterCard Norge bruker analyseverktøyet Google Analytics for å samle og vurdere informasjon om hvordan besøkende bruker nettstedet. Google Analytics bruker informasjonskapsler. Som behandlingsansvarlig for kredittkortformedlemmer.no er det EnterCard Norge som bestemmer hvilke opplysninger Google kan innhente om bruken av nettstedet. Google Analytics mottar bare generell webstatistikk, som f. eks. nettlesertype, tidspunkt, språk og hvilken nettside brukeren kom fra.

I tråd med vanlig praksis på Internett registreres brukerens IP-adresse av nettstedet kredittkortformedlemmer.no. Kredittkort for medlemmer/EnterCard Norge har imidlertid valgt å legge inn et script som fjerner de siste sifrene fra din IP-adresse før informasjonen lagres av Google Analytics. Dette gjør at analyseverktøyet kan anslå brukerens geografiske plassering, men adressen kan ikke benyttes for å identifisere den enkelte. Mottatte opplysninger er underlagt Google sine retningslinjer for personvern.

Behandling av personlige opplysninger

EnterCard Norge benytter personopplysninger i den utstrekning som er nødvendig for å stille tjenester til rådighet og administrere kontakt med virksomheten. Ved å besøke websiden aksepterer du dette.

Det kan også forekomme at personlige opplysninger benyttes i databaser av foretak og organisasjoner som EnterCard Norge samarbeider med. Du aksepterer videre at personopplysninger kan benyttes til markedsførings-messige formål av EnterCard Norge, og selskaper tilhørende EnterCard-konsernet, samt deres samarbeidspartnere.

EnterCard Norge videreformidler informasjon med dine personlige opplysninger til tredjepart dersom dette følger av ufravikelig lovgivning.

Informasjon om behandling av personopplysninger kan fås ved henvendelse til EnterCard, som også tar imot henvendelser vedrørende om rettelser av personopplysninger:

EnterCard Norge
Postboks 6783, St. Olavs plass
0130 Oslo

Personvern
Personvern
Svar:

EnterCard Norge, filial av EnterCard Group AB står bak Kredittkort for medlemmer. Nedenfor kan du lese om hvordan EnterCard behandler dine personopplysninger. Med personopplysninger menes opplysninger som kan kobles til deg som enkeltperson, slik som fødselsnummer, telefonnummer, adresse, kredittvurdering eller lignende.Det er viktig for oss at du vet hva slags opplysninger som samles inn og hvordan vi håndterer ditt personvern. Last ned vår fullstendige personvernerklæring

 

Behandling av personopplysninger

 

Hvilken informasjon har vi om deg?

Vi behandler og oppbevarer personopplysninger i forbindelse med søknader om kredittkort og andre tjenester vi tilbyr. Vi lagrer også informasjon om din bruk av våre produkter og tjenester. Informasjon om din finansielle status får vi fra offentlige registrerte kredittvurderingsselskaper og tilgjengelige gjeldsregistere.

For å reklamere for våre tjenester bruker vi databasene til ulike markedsføringsbyråer. Vi lagrer ikke informasjonen lengre enn nødvendig.

Slik bruker vi personopplysninger

Opplysningene vi har registrert om deg bruker vi først og fremst til å følge opp deg som kunde, informere om produktene du har hos og opplyse deg om dine rettigheter. Vi behandler også opplysninger om deg når vi behandler søknader, i vår kundeadministrasjon, når vi fakturer, gir deg tilbud og anbefalinger, og gjennomfører avtalene vi har inngått med deg.

I tillegg behandler vi personopplysninger til følgende formål:

• Oppfylle rettslige plikter og pålegg fra myndighetene
• Kundeoppfølging og markedsføring
• Risikoklassifisering av kunder og kredittporteføljer
• Forebygging og avdekking av straffbare handlinger

 

Bruk av informasjonskapsler / cookies

 

Hva er en cookie?

Vi samler inn opplysninger om besøkende til kredittkortformedlemmer.no i en «cookie» for å se hvordan du bruker vår nettside. En cookie er en liten tekstfil som oppbevarer dataene dine fra sidene du er inne på. Den er ikke skadelig og inneholder ikke virus. Tekstfilen inneholder informasjon om deg, for eksempel er det den som gjør nettstedet i stand til å huske deg.

Hvilken informasjon registreres?

Når du besøker kredittkortformedlemmer.no så registrer vi ulike typer av informasjon om deg, slik som hvilken nettleser du bruker, om du er på mobil eller PC, hvilke sider du besøker og om du velger å søke om et produkt. Informasjonen samles og lagres ved hjelp av Cookies og i noen tilfeller din IP-adresse. Trafikken mellom våre servere og din nettleser krypteres og blir lagret etter strenge krav til datasikkerhet.

Hvorfor bruker vi cookies?

Dataen vi samler inn blir brukt til analytiske formål. Vi ønsker å utvikle nettsiden slik at du får en best mulig brukeropplevelse, både i form av sidefunksjonalitet og innhold. For å kunne gjøre dette, benytter vi Google Analytics. Dette verktøyet bruker anonyme cookies for å identifisere unike brukere på tvers av nettlesingsøktene. I tillegg lagrer Google Analytics også kampanjeinformasjon.

Innstillinger for bruk av Cookies i nettlesere

Ved å tillate bruk av Cookies vil du kunne få en mer relevant brukeropplevelse av nettstedet. Ønsker du likevel å endre på dette kan dette gjøres via innstillinger i din nettleser. På nettvett.no finner du beskrivelser på hvordan du kan slette/avvise Cookies.

 

Innsyn

 

Ønsker du innsyn i opplysningene?

Du har rett til innsyn i hvordan vi behandler og lagrer dine opplysninger. Ønsker du å se hvilke data vi har lagret om deg eller hente dine data i et maskinleselig format, kan du logge inn i vår portal. Her bruker du BankID for sikker innlogging. I portalen får du tilgang til alle dine aktive og ikke-aktive kontoer hos oss. Du kan eventuelt også ta kontakt med kundeservice på 73 89 77 10 for å få ytterligere hjelp.

Mistanke om uautorisert innsyn:

Hvis du mistenker at en av våre ansatte har gjort et uautorisert innsyn, ber vi deg om ta kontakt med vårt personvernombud på e-post dpo@entercard.com eller telefon (+47) 21 31 66 64. Personvernombudet vil hjelpe deg videre i prosessen, og du kan kreve at vi gjennomfører en intern utredningen for å bekrefte eller avkreftet mistanken. Du vil få informasjon om resultatet av utredningen. Hvis det kommer fram at din mistanke er berettiget, vil du bli informert om dette.

Vi gir svar på alle bestillinger om innsyn så raskt som mulig og senest innen 30 dager. I noen tilfeller kan det ta lengre tid å behandle bestillinger, men da vil vi gi beskjed og holde deg oppdatert.

Samtykke

Du kan selv velge om og hvordan du vil motta informasjon og tilbud fra oss. Et samtykke er bare gyldig hvis det er:
• Informert: Du har fått informasjon som gjør at du forstår hva du har samtykket til.
• Frivillig: Vi kan ikke kreve et samtykke, det er noe du velger å gi oss.
• Uttrykkelig: Du må gjøre en aktiv handling når du gir samtykket.
• Spesifikt: Det er spesifisert hva samtykket gjelder for.
Du kan oppdatere dine samtykker i nettbanken eller ved å kontakt med kundeservice på 73 89 77 10.

Lydopptak

Vi gjør lydopptak av samtaler til vårt kundesenter dersom du som ringer inn samtykker. Lydopptakene blir brukt til opplæring og kvalitetssikring, og vi lagrer opptakene i opptil 45 dager.

 

Din reservasjon og skjermingsrett

 

Reservasjonsrett

Hvis du ikke ønsker tilbud fra oss, kan du reservere deg. For å reservere deg, logg inn personopplysningsportalen. Eventuelt kan du ta kontakt med kundeservice på 73 89 77 10. Du velger selv om reservasjonen gjelder for epost, telefon, papirpost og sms.

Du vil fortsatt få informasjon som vi er pliktig til å gi deg, selv om du reserverer deg mot markedsføring.

Rett til skjerming

Du kan søke om at kun et begrenset antall ansatte hos EnterCard får tilgang til og innsyn i dine kundeopplysninger. Ta kontakt med kundeservice på 73 89 77 10 om du vil vite mer om skjerming.

Automatisert beslutningstaking

Vi bruker automatisert beslutningstaking når vi behandler søknader for å sikre en objektiv behandling og for å beskytte ditt privatliv. Når behandlingen skjer automatisk analyserer vi både informasjonen du oppgir i søknaden, opplysninger fra kredittvurderingsselskaper, data fra våre egne systemer, kampanjedata og våre egne kredittvurderingsmodeller.

Når vi overvåker svindel, ved bedrageri, hvitvasking og terrorfinansieringer, og ved sperring av kort ved forsinket betaling bruker vi også automatisk beslutningstaking.

Du kan om manuell behandling av din søknaden, og om du vil ha mer informasjon om en beslutning vi har tatt kan du ta kontakt med kundeservice på 73 89 77 10.

 

Slette data

 

Når sletter vi dine data?

Vi avslutter ditt kundeforhold når du ikke lenger har avtaler med oss. Vi lagrer dine personopplysninger i tråd med bokførings- og hvitvaskingsregelverket, og vi lagrer nødvendige opplysninger om ditt kundeforhold helt frem til foreldelsesfristen for det aktuelle produktet har utløpt. Etter det sletter vi kundeforholdet fra systemene våre.

 

Last ned vår fullstendige personvernerklæring

 

Nettleserplugin
Hva er Nettleserplugin?
Svar:

Nettleserplugin som minner deg på nettbonus

Nå kan du laste ned et tillegg til webleseren din som automatisk minner deg på hvilke butikker som gir deg bonus i nettbonus-programmet. Tillegget gjør også at du ser hvilke butikker som gir deg nettbonus når du søker på Google. Klikk på ”Installere” og følg instruksjonene. På den måten går du ikke glipp av bonus på kjøpene dine.

Første gangen du bruker nettleser-pluginen logger du inn direkte i pluginen. Etter dette trenger du bare å klikke på knappen "Klikk her" for å aktivere nettbonus.

Det blir ikke lagret noen informasjon om kortnummer, fødselsdato eller postnummer i nettleser-pluginen, men når du handler så lagrer vi et internt ID, som ingen utenforstående kan koble til deg.

Last ned Nettleserplugin her

 

Nettleserplugin som minner deg nettbonus

 

Nå kan du laste ned et tilleggtilwebleseren din som automatisk minner deg på hvilkebutikker som gir deg bonus i nettbonus-programmet. Tilleggetgjørogså at du ser hvilkebutikker som gir deg nettbonus når du søker på Google. Klikkpå ”Installereogfølginstruksjonene. På den måten går du ikkeglipp av bonus kjøpenedine.

 

Førstegangen du brukernettleser-pluginenlogger du inn direkte i pluginen. Etter dettetrenger du bare å klikke på knappen "Klikkher" for å aktiverenettbonus. Det blir ikke lagret noeninformasjon om kortnummer, fødselsdato eller postnummer i nettleser-pluginen, men når du handlerlagrer vi et internt ID, som ingen utenforstående kan kobletil deg.


Se hvilke fordeler du får med Nettbonus
  • Årspris kr 0 
  • Opptil kr 150 000 i kredittgrense
  • Inntil 45 dagers rentefri betalingsutsettelse
  • Uhellsforsikring inkludert
  • Reiseforsikring inkludert
  • Nettbonus: Bonus i 50 nettbutikker